Kosmetyki towarzyszą człowiekowi już od wieków. Pełnią szereg ważnych funkcji, takich jak pielęgnacja skóry i upiększanie – szczególnie w przypadku kobiet. Obecnie jednak na sklepowych półkach dostępnych jest wiele różnych propozycji, które walczą o uwagę klientów. Jednym z rozwiązań mających na celu wyróżnienie określonego produktu spośród konkurencji jest konfekcjonowanie. Na czym polega ten proces?
Na czym polega konfekcjonowanie kosmetyków?
Konfekcjonowanie kosmetyków to różne działania podejmowane w celu odpowiedniego zapakowania i przygotowania kosmetyków do sprzedaży. W zależności od rodzaju produktu i cech marki, proces ten przybiera nieco odmienną formę. W większości przypadków jest to jednak usługa świadczona przez wyspecjalizowaną firmę.
Niektóre działania wchodzące w skład konfekcjonowania kosmetyków to:
- porcjowanie produktu i dbanie o jego odpowiednią ilość,
- pakowanie gotowych produktów w opakowania jednostkowe lub/i zbiorcze,
- sortowanie,
- etykietowanie,
- znakowanie,
- oznaczanie nazw opakowań,
- dodawanie elementów ozdobnych.
Etapy konfekcjonowania – co warto wiedzieć?
Pierwszym etapem konfekcjonowania kosmetyków jest sortowanie produktu do wybranych opakowań, które będą dobrze prezentować się na sklepowych półkach. Konieczne jest także zaprojektowanie odpowiedniej etykiety, a następnie naniesienie na opakowanie oznaczeń wymaganych przez polskie prawo. W przypadku marek premium konfekcjonowanie oznacza także ozdabianie – niekiedy ręczne – opakowań.
Konfekcjonowanie obejmuje też pakowanie już gotowych produktów. Dla bezpieczeństwa i wygodny propozycje, które mają trafić do klientów umieszczane są na kartonowych podstawkach i zostaną owinięte specjalną folią. Zalety takiego procesu to m.in. łatwa segregacja i bezpieczny transport.