Odpowiednio dobrane do profilu działalności firmy artykuły papiernicze stanowią pewnego rodzaju wizytówkę. Są przede wszystkim dobrym sposobem na przypomnienie o swojej działalności. Taka forma “analogowej” reklamy pozwoli utrzymać zainteresowanie klientów oraz ew. współpracowników poza oddziaływaniem kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych czy innych kanałach.
Artykuły papiernicze o charakterze reklamowym
Wśród druków biurowych wymieniamy m.in. te, które mogą spełniać funkcję upominku. Można tu wspomnieć o teczkach ofertowych, wizytówkach czy kalendarzach, które można przekazać na spotkaniach biznesowych. Zawierają one logo firmy, charakterystyczną dla niej identyfikację wizualną i jeżeli spodoba się ona klientowi, będą one wykorzystywane przez niego w codziennych obowiązkach.
Artykuły wykorzystywane w biurze
Wyróżniamy również grupę artykułów, które stanowią element codziennej pracy biura. Wśród nich są między innymi pieczątki, koperty oraz papier firmowy. Ten ostatni służy jednocześnie do sporządzania różnego rodzaju pism, korespondencji dla klientów, ale też jako papier do notowania dla pracowników biurowych. Podarunek dla pracowników w postaci np. notesów to również sposób na zwiększenie poziomu identyfikacji z nią.
Odpowiednia identyfikacja wizualna
Jak wspomniano wcześniej - coraz ważniejszym aspektem jakiejkolwiek działalności gospodarczej jest bycie rozpoznawalnym poprzez umiejętne dobieranie symboli, kolorystyki, krojów czcionek itp. Nie ma możliwości przyciągnięcia klienta poprzez druki biurowe, które są nieatrakcyjne, archaiczne lub zbyt oszczędne. Bardzo ważne jest także dobrać odpowiedniego, miłego w dotyku papieru oraz odpowiedniej oprawy do notesów czy kalendarzy. Notesy ze skórzanymi okładkami kojarzą się z solidnością, a dobrej jakości papier, w kremowym lub lekko żółtym odcieniu odsyła do długiej tradycji oraz doświadczenia.