Nawet najlepszy produkt nie wzbudzi zainteresowania potencjalnych klientów, jeżeli nie zostanie atrakcyjnie zaprezentowany. Opakowania kosmetyczne doskonale sprawdzają się jako zabezpieczenie preparatów – kremów, perfum, pudrów, a zarazem są doskonałym nośnikiem reklamy. Warto wykorzystać ich marketingowy potencjał, aby wyróżniały się spośród dziesiątek podobnych produktów na drogeryjnej półce.
Bez względu na to, jaka jest konsystencja kosmetyku – stała, płynna, sproszkowana, po zapakowaniu ich w buteleczkę, słoik, tubkę producenci decydują się na dodatkowe spakowanie w kartonik. To rozsądny wybór pozwalający chronić zawartość przed zniszczeniem, a zarazem dający dużą swobodę w zakresie prowadzonych działań reklamowych i wizerunkowych.
Jakość wykonania
Skoro opakowanie kosmetyczne ma pełnić funkcję nośnika reklamy oraz budować pozytywny wizerunek marki, powinno odznaczać się wysoką jakością wykonania, a także estetycznym wykończeniem.
Tektura o odpowiedniej strukturze i grubości może skutecznie chronić zawartość przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych, wilgocią czy zmiennymi temperaturami. Opakowanie kartonowe stanowi barierę biotyczną, dlatego musi być solidne, a zarazem funkcjonalne – łatwe w przechowywaniu oraz transporcie. Dobrze, jeżeli jest ekologiczne, np. biodegradowalne, przeznaczone do utylizacji. Dla wielu współczesnych argumentów może się to okazać ważnym argumentem sprzedażowym.
Nośnik informacji i reklamy
Producent umieszcza na opakowaniu nazwę kosmetyku, często okraszoną dodatkowymi informacjami, np. o jego składzie, cechach wyróżniających go na tle konkurencji, dacie ważności, składzie. Szczegółowo reguluje to Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1223/2009 z 30 listopada 2009 r.
Atrakcyjna szata graficzna to ogromny atut, który może przyciągnąć klientów i zachęcić ich do wybrania konkretnego produktu. Nie warto bagatelizować jej znaczenia, a raczej wykorzystać w pełni potencjał marketingowy poprzez:
- przekazanie najważniejszych informacji o produkcie i marce,
- wskazanie argumentów przemawiających za wyborem danego kosmetyku,
- potraktowanie opakowania jako jednego z elementów prowadzonej kampanii marketingowej i identyfikacji wizualnej.
Mając na uwadze ważną rolę, jaką pełni opakowanie kosmetyczne, dobrze jest powierzyć jego zaprojektowanie doświadczonej firmie takiej jak Dem Druk. Zespół opracowuje wizualizację graficzną, wykrojnik i produkuje opakowanie, uszlachetniając je zgodnie z oczekiwaniami klienta.