Zastosowanie opakowań jednorazowych

Opakowanie jednorazowe, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie opakować coś jeden raz, a dalej nie powinno się go używać. Zwolennicy pojemników wielokrotnego użytku, wykonanych najczęściej z plastiku, wysuwają argument o nieoszczędności i braku troski o środowisko. Należy jednak pamiętać, że mycie pojemnika zajmuje czas i wymaga użycia niekiedy większej ilości wody, dlatego oszczędność jest tylko pozorna.

Należy też pamiętać, że wyrzucony pojemnik z tektury rozkłada się kilka dni lub nadaje się do recyklingu, a gdy plastikowy pojemnik się uszkodzi, to się go wyrzuca, a utylizacja plastiku stanowi niemały problem. Więc odpowiedź na pytanie, co jest bardziej ekologiczne, zdaje się być oczywista. Opakowania jednorazowe, nie zawsze jednak są zupełnie jednorazowe. O ile pojemnik na żywność, np. ciepły obiad, po użyciu nadaje się jedynie do utylizacji, tak pojemnik, w którym przechowywane były cukierki, może służyć znacznie dłużej, jako pudełko np. na drobne elementy krawieckie, służąc nam dłuższy czas. Do opakowań jednorazowych zalicza się pojemniki na popcorn, tacki na zapiekanki, czy zamykane boxy. Mają one rozmaite kształty, wzornictwo i kolory, zależnie od zamówienia. W przypadku pojemników obiadowych są one wykonane z tektury, która nie przesiąka, a także, co ważne, nie wpływa na smak dania. Wytwarza się je w taki sposób, aby było w nich osobne miejsce na składowe dania, np. osobno jest umieszczone mięso, osobno ryż i osobno surówki. Dzięki temu smaki się nie mieszają, a danie wygląda apetycznie. Przygotowaniem jednorazowych opakowań dla branży spożywczej, czy gastronomicznej oraz na indywidualne zamówienie, zajmują się odpowiednie firmy.

Zastosowanie opakowań jednorazowych

Opakowania jednorazowe znajdują zastosowanie w branży spożywczej i gastronomicznej. Pojawiają się wszędzie tam, gdzie należy zabezpieczyć żywność na czas podróży. Stosuje się je przy usługach cateringowych, przy imprezach, gdy chcemy gościom dać coś „na wynos” lub gdy szykujemy sobie coś do pracy, lub na biwak. Są one lekkie, odpowiednio chronią żywność, są ekologiczne i wygodne, ponieważ po wszystkim bez szkody dla środowiska można je po prostu wyrzucić. Jednak mało kto zwraca uwagę na ich inny aspekt – reklamowy. Opakowania jednorazowe są zazwyczaj przyozdabiane nadrukiem np. w DemDruk. Nie tylko dlatego, że wyglądają ładnie, ale przede wszystkim dlatego, że stanowią część reklamy pasywnej, ukrytej. Wiemy, że zamówiliśmy coś z danej restauracji, ale inni nie wiedzą, a dzięki kształtowi i kolorystyce pojemnika oraz logu, jasnym jest, gdzie zamawiamy. Opakowanie jednorazowe to doskonała reklama firmy, i to niewielkim kosztem – pojawia się wszędzie tam, gdzie zawędruje nasz produkt, widzą ją postronne osoby, i mimowolnie ją zapamiętują. W przypadku obecnych klientów utwierdzają obraz firmy w oczach nabywcy. Należy także pamiętać, że nie chodzi o sam nadruk, co o jego jakość, a ta jeśli będzie wysoka, wykona kawał dobrej roboty. Dlatego nawet jeśli sami nie prowadzimy restauracji, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyposażać firmy cateringowe czy bary obiadowe, w pojemniki z naszym logo – oni mają darmowe opakowania, a my tanią i skuteczną reklamę.

Wróć do bloga